|
Ezt a honlapot a szöcskémről készítettem!
Szöcske= homokfutó, csővázas hobbiautó
Az egész úgy indult, hogy 96-ban olcsón hozzájutottam egy Trabihoz és fel akartam újítani, megültetni, tuningolni, stb.
De rájöttem, hogy ez nekem nem jön össze, mert eléggé odavolt a kaszni és sokba lett volna megcsinálni, így jött az ötlet a csőváz készítésére! Nagyon sokféle variáció volt az elkészítéshez, a tervekkel sokat elidőztem de végül 2000 nyarán 1 hónap munkával sikerült összehoznom a vázat! A hegesztést szakemberre bíztam, mert az azért biztosabb, mint a saját taknyolásom. :)
1996-2000-ig a futóművet és a motort teljesen felújítottam, így már csak össze kellett rakni. Elöl hátul a trabi első futóműve van (így volt a legegyszerűbb) a jó kis laprugókkal! A motor hátra került ezért a kuplunggal és a váltókarral sokat bajlódtam, mire kiadta a mai formáját. Már majdnem rávettem magam a Lada féle kuplungmegoldásra, mire sikerült egy jó tartós rudazatot összehozni, de ami késik, nem múlik! A légszürő a trabié csak teljessen nyitott, a kipufogórendszer pedig Opel Vectra középső dobja, kisebb átalakítással.
Az egész gép nem nyom 300-350 kg-nál többet, így a fék iszonyatosan jó lett, mivel első fékek voltak rajta elől-hátul! Sajna a kéziféknek még nem volt türelmem nekilátni, de hát egy hátsókerekes kocsinál, kell az? :)
Még régebben szereztem waresz felniket, mivel azok szélesebbek egy kicsit, és rakattam rá Yokohama 185/60-as pályagumikat (sajna csak kettő volt). A széles gumik épp hogy ráfértek a felnire, de a futóműre már nem mentek fel a kerekek! Felni hegesztetéssel nem volt kedvem bajlódni, ezért felraktam kifordítva, és persze hátulra, így jó 20-25 cm-rel szélesebb lett a gép!
2002 nyarán egy nagyobb házi tuningon esett át a motor, melyet a trabis tuning oldalakról lestem le. A beavatkozás jelentősen harapóssá tette a gépet. A rugózáson nem vátoztattam a motornál, de elöl kivettem egy lapot méghozzá alulról számolva a 7.-et, így lágyabb lett valamivel az eleje! A közeljövőbe még terpeszteni akarom a kerekeket a laprugók beljebb hajtásával, és lengéscsillapító sem ártana, mert földesúton eléggé ugrálnak a kerekek és nem valami stabil! Aszfalton eddig csak 70-nel bírtam menni, mert a kaszni már kezdett imbolyogni!
Most idén 2003-ban lefestettem a vázat, szép barack színű alapozóm volt, amúgy is feltűnő, hát még így! Sárvédő is felkerült, mert valahogy nem ízlik a sár! Hamarosan elkészülnek a terepgumik, azzal már biztos lehet majd hasítani a terepen.
Ha van kérdésed, akkor írj a címemre: petterson1980@mailbox.hu ,de ha tudsz hasonló hobbiautós honlapot, akkor is írj!
|